Jesienna kampania radców prawnych
Właśnie rusza jesienna kampania promocji radców prawnych. Kilkadziesiąt spotów w TVN24 i TVP Info, plakaty, reklama prasowa oraz klipy w radiu – tak promuje zawód Krajowa Rada Radców Prawnych
Motywem przewodnim kampanii jest klient i sposób, w jaki pomógł mu radca prawny. W klipie promującym zawód wypowiada się kwiaciarka, której w rozwodzie pomógł radca, przedsiębiorca, który dzięki analizie umowy przez radcę prawnego uniknął bankructwa firmy pracowniczka, która dzięki poradzie uzyskanej od radcy odzyskała od nierzetelnego pracodawcy pieniądze oraz młody człowiek, którego na sali sądowej bronił radca prawny z niebieskim żabotem.
To pierwsza tak szeroka kampania promocyjna. Telewizja, radio, plakaty i media społecznościowe mają na celu promocję zawodu i usługi radców prawnych. Z badań sondażowych wynika, iż Polacy nadal nie mają potrzeby korzystania z usług prawników i celem kampanii jest przekonanie ich, że taka pomoc jest niezbędna w wielu konfliktach w życiu codziennym. A co najważniejsze, bardziej skuteczna niż radzenie sobie z nimi w pojedynkę.
To kolejna kampania promocyjna samorządu. W 2017 roku ruszyła kampania promująca zawód w stacji TVN24, w 2018 roku z okazji 100lecia niepodległości emitowany był w telewizjach informacyjnych spot związany z zawodem radcy prawnego, a 2019 rok to rok kampani multimedialnej – telewizyjnej, radiowej, plakatowej i społecznościowej.
Jesienna kampania promocji zawodu ma na celu pokazanie kompetencji radców prawnych.
To historie pomocy naszym klientom stały się osnową kampanii promocyjnej. Pomagamy im codziennie na salach sądowych, w kancelariach. Doradzamy w sprawach rodzinnych, majątkowych, i karnych. O tym właśnie jest nasza kampania. Jak wynika z badań, ciągle jeszcze świadomość prawna i chęć skorzystania korzystania z pomocy prawnika w sytuacji kryzysowej jest zbyt niska. Poprzez kampanię edukujemy odbiorców, w jakich przykładowych sytuacja może pomóc radca prawny.
Maciej Bobrowicz
Prezes Krajowej Rady Radców Prawnych